Klokken Plantion voortaan op spectaculair scherm

Klokken Plantion voortaan op spectaculair scherm

Met een nieuw led-scherm van 84 m2 in de afmijnzaal bewijst Plantion onverminderd te geloven in de kracht van fysiek veilen. Ook Plantion voorziet de komende jaren een groei in online dienstverlening. Maar detaillisten en groothandelaren willen daarnaast ook graag de producten 'zien, ruiken en voelen', collega's ontmoeten en inspiratie opdoen op de marktplaats. Het spectaculaire led-scherm werd vanochtend in gebruik gesteld.

Het hoogwaardige led-scherm is een eerste stap in de algehele vernieuwing van de marktplaats die Plantion van plan is door te voeren. Plantion investeert in innovatieve diensten, betere faciliteiten en meer toegevoegde waarde voor de detaillist en groothandelaar.

Het doel is dat elke klant 24/7 bij Plantion terechtkan, waarbij hij zelf bepaalt hoe hij inkoopt en van welke extra services hij gebruik wil maken. Plantion stelt de menukaart samen, de klant kiest. Hiermee beoogt Plantion meer koopkracht op de marktplaats, met jaarlijks 10 procent meer handel en omzet.

Extra mogelijkheden
In de afmijnzaal worden de drie klokken van Plantion vanaf vandaag getoond op één groot led-scherm in een veel hogere beeldkwaliteit dan wat de kopers gewend waren. De hoge resolutie (meer dan 5 miljoen pixels) in combinatie met het grote schermoppervlak (14 x 6 meter) biedt ook nog eens veel extra mogelijkheden. Er is ruimte te over voor informatie en inspiratie in de vorm van productfoto's, filmpjes over een specifieke aanvoerder, wekelijkse noviteiten en allerlei andere (commerciële) boodschappen.

Meest innovatieve veilingzaal
Facilitair en logistiek manager Gerco van de Hoef: "We willen onze klanten ontvangen in de mooiste en meest innovatieve veilingzaal van Nederland, waar de mooie producten van onze aanvoerders goed tot hun recht komen. Het led-scherm versterkt enorm de beleving en helpt ons om het fysiek veilen toekomstbestendig te maken. We streamen ook dagelijks live videobeelden naar onze KOA-kopers. De beleving op afstand is daardoor vrijwel hetzelfde als voor de kopers op de tribune."

Megaklus
Het Belgische automatiseringsbedrijf Aucxis, gespecialiseerd in veil- en andere verkoopsystemen, leverde en installeerde het led-scherm. Nadat het scherm in de haven van Antwerpen was gearriveerd, werd het bij Aucxis getest en vervolgens bij Plantion opgebouwd. Business Unit Manager E-Trade Patrick Bauwens: "Het scherm bestaat uit een groot aantal losse led-modules met magneetvoetjes die we ter plekke op een metalen frame tegen elkaar aan hebben gemonteerd. We begonnen met één gedeelte, zodat Plantion met klok 3 kon proefdraaien. Aangezien het veilen altijd moet doorgaan, hebben we de rest in één weekend omgebouwd. Dit was ook voor ons echt een megaklus."

(Foto: VVB Van Bree)

Bron: Goedemorgen

Deel artikel