Makkelijker inkopen op klok met nieuwe opties

Makkelijker inkopen op klok met nieuwe opties

Royal FloraHolland biedt kopers op de klok een aantal nieuwe mogelijkheden waardoor het handelen makkelijker wordt. Vanaf 5 maart is er een nieuwe software versie van Kopen op Afstand (KOA) waarbij meer klokken tegelijk zichtbaar zijn. Daarnaast is RFH Pre-Auction – de nieuwe app in Floriday voor alle veilvoorbereidingen – nu breed beschikbaar. Binnenkort komt daar een extra functionaliteit bij, waarmee grote kopers eenvoudig zelf hun inkoperbeheer kunnen regelen. Deze vernieuwingen geven kopers meer overzicht en controle.

Vanaf 5 maart wordt het aantal zichtbare klokken in KOA uitgebreid van 15 naar 22 klokken. Hierdoor krijgen inkopers een beter overzicht. Door de uitbreiding van het aantal centrale klokken (rozen en planten) was er vanuit kopers steeds meer behoefte aan dit betere overzicht. Ook kan er nu gekozen worden voor een lay-out met 6 in plaats van 4 klokken in het koopscherm. Alle wijzigingen in de nieuwe versie vind je hier op een rij.

Veilvoorbereiding via RFH Pre-Auction op Floriday
"We werken met Floriday aan één digitaal platform voor de hele sierteeltsector en nemen stap voor stap afscheid van verouderde systemen als FloraMondo (en op termijn ook KOA). Sommige inkopers kunnen daarom al gebruiken maken van RFH Pre-Auction, de nieuwe app op Floriday voor het doen van alle veilvoorbereiding zoals het bekijken en markeren van klokaanbod. Deze app is nu breed beschikbaar voor directe inkopers. Voor eindklanten is deze optie nog niet mogelijk. Je kunt de Pre-Auction app gebruiken op elke willekeurige laptop en zit niet meer vast aan je KOA-werkplek. Bekijk hoe het werkt in het RFH Pre-Auction Helpcenter."

Regie inkoperbeheer en daglimieten
Een lang gekoesterde wens van met name grote organisaties die met veel verschillende inkopers werken of veel klanten in het buitenland via KOA faciliteren, was het zelf kunnen beheren van deze inkoper instellingen. Ook het beheren van de daglimieten per inkoper hoort hierbij. Een nieuwe selfservice functionaliteit wordt nu getest samen met een aantal inkopers. Via de inkoperbeheer instellingen in RFH Pre-Auction kunnen zij hun inkopers rechten toekennen of blokkeren en daglimieten beheren.

Michel Pronk van Flowerforce testte deze functionaliteit als één van de eersten en is er erg blij mee: “We moesten dagelijks bellen met de Klantenservice of de KOA-helpdesk en het duurde soms net te lang en was de veiling al begonnen. Nu regelen we alles zelf met één druk op de knop. Dit bespaart ons echt heel veel tijd”.

Zodra de pilot fase is afgerond, informeert Royal FloraHolland alle hoofdinkopers over deze nieuwe functionaliteit.

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel